Creating new habits

English below

Ken je die mensen die altijd zo lang mogelijk in bed blijven en dan net op tijd overal aankomen. Hoi, ja dat ben ik. Maar daar ben ik nu verandering in aan het brengen. Ik probeer geleidelijk een nieuwe ochtendroutine te krijgen en tot nu toe bevalt dat reuze goed. Zo goed zelfs dat ik het iedereen aanraad en ik er zelfs een blogpost aan toewijd.

Ik probeer als sinds begin dit jaar de gewoonte aan te leren om dagelijks op dezelfde tijd op te staan. Ik hoopte hierdoor echt uitgerust wakker te worden en een goed slaappatroon te ontwikkelen. Tot nu toe was het iets ‘waar ik niet aan toe kwam’. Ik ging er om het op z’n lichtst uit te drukken niet honderd procent voor, maar daar maak ik nu verandering in. Mijn routine is simpel, ik sta op om acht uur, maak mijn bed, en drink een kopje thee tijdens het lezen van mijn boekje. Als ik dit volhoud, waar ik wel van uitga, wil ik graag om 7 uur op gaan staan en ook nog dagelijkse stretch oefeningen doen.

Hoewel ik nog maar kort met deze ochtendroutine ben begonnen merk ik dat ik me beter voel. Meer energie gedurende de dag én zoals ik hoopte, ik sta chiller op. Een goed begin van de dag heeft voor mij ook veel effect gedurende de rest van de dag. Nu kan ik alleen maar hopen dat als ik dit langer doe, dat ik nog meer positieve effecten op zal merken!

Heeft iemand ervaring met een ochtend routine?

English

You know those people who set their alarm to the utter most latest minute possible, and they end up rushing to places. Well… that’s me. At least that used to be me. I am currently changing my habits and I feel so much better by doing so. I have been ‘wanting’ to get up at a regular time for about half a year now. Since my classes don’t start weekly at 9 anymore I thought this would help me make more out of my day and would improve my sleeping pattern.

Until last week however, I never really did change into that habit, but now I am slowly adapting and I can definitely recommend it to everyone. My goals for my morning routine are simple: get up every day at/around the same time (7/8 am), make my bed, read, do some stretches and make myself a cup of tea.

I have been getting up earlier, my ultimate goal would probably be at 7 am but for now I am happy with 8 am as well. I make my bed daily, which is something that I used to do before, just not per se daily. I make tea and drink it while I read a book, and I feel so much better by doing this. Some days I find myself tidying a bit in the morning and this morning I even vacuumed the couch. The stretches have yet to be incorporated but even without I feel that this start of the day, has a positive effect on the rest of my day. I feel more energetic and maybe even more focused.

Having this simple routine make me feel this way, even if it’s only been for one week, makes me wonder how I will ‘improve’ over time. Who knows one day, I can even call myself a morning person again*.

Anyone else that has a morning routine they stick to?

*When I was a little girl of about 6 years old, I used to wake up early and enjoy the mornings. It didn’t last that long.

1 Touch the heart to give the post some love